صدا و سیما

ساخت وبلاگ

نماينده قوه قضائيه در شوراي نظارت بر صدا و سيما مشخص شد

آيت الله صادق آملي لاريجاني با صدور حكمي حجت الاسلام محسني اژه اي را به عنوان نماينده قوه قضاييه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي منصوب كرد.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي متن پيام رئيس قوه قضاييه به شرح زير است:

 
حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي محسني اژه اي

نظر به سوابق و تجربيات جنابعالي، در اجراي اصل 175 قانون اساسي به موجب اين ابلاغ به عنوان نماينده قوه قضاييه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد.

توفيقات شما را در انجام اين مسئوليت خطير از خداوند متعال خواستارم.

ضمناً لازم مي دانم از زحمات حجت الاسلام و المسلمين  جناب آقاي رئيسي كه قبلاً عهده دار اين مسئوليت بوده اند، تشكر و قدرداني نمايم.
 
 صادق آملي لاريجاني
 رئيس قوه قضاييه

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

مهدي هاشمي، مهدي فخيم‌زاده، عزت‌الله رمضاني‌فر، محمود جعفري و حسين محب‌اهري جلوي دوربين سيروس مقدم براي توليد سريال علي‌البدل رفتند كه براي پخش در ماه رمضان از شبكه يك آماده مي‌شود. همچنين سريال برادر به كارگرداني جواد افشار براي ماه رمضان شبكه دو مراحل توليد را پشت‌سر مي‌گذارد.

جام‌جم نوشت،فيلمنامه سريال تلويزيوني علي‌البدل به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي الهام غفوري در حال نگارش است و قصه در يك فضاي فرضي و منطقه‌اي ناكجاآباد اتفاق مي‌افتد كه كاراكترهاي قصه در آنجا زندگي مي‌كنند. در واقع گروه سازنده زمان خاصي را براي قصه در نظر نگرفته‌اند. همچنين هيچ‌كدام از كاراكترهاي اين سريال لهجه ندارند و قصه ما در زمان خاصي اتفاق نمي‌افتد.
تصويربرداري در همدان
محسن تنابنده سرپرست نويسندگان، خشايار الوند نويسنده و حسن وارسته مشاور فيلمنامه سريال هستند. اين سريال يك اثر نو است و بنا به گفته سازندگانش، سريال علي‌البدل ويژگي‌هاي تازه‌اي براي مخاطبان دارد.
تاكنون حدود پنج قسمت از «علي‌البدل» نوشته شده و احتمال مي‌رود تا پايان ماه رمضان مشغول نگارش و ضبط باشند.
هم‌اكنون گروه به صورت شبانه‌روزي در همدان مشغول كار هستند و نويسندگان در تهران نگارش متن‌ها را در دست دارند تا كار عقب نيفتد و بتوانند به پخش ماه رمضان برسند.
الهام غفوري، تهيه‌كننده درباره زمان پخش اين سريال به جام‌جم گفت: با توجه به مراحل دشوار فني، ساخت موسيقي و پروداكشن تلويزيوني مطمئن نيستيم سريال را به ماه رمضان برسانيم. هر چند گروه سازنده با انرژي به كار مشغول است تا سريال را به آنتن رمضان برساند.
ضمن اين‌كه به دنبال يك بازيگر زن هستيم كه به جمع بازيگران اضافه شود.
سيروس مقدم، كارگردان در پاسخ به اين پرسش كه آيا فضاي اين سريال به پايتخت شباهت دارد، به جام‌جم گفت: مسلما سريال علي‌البدل چيزي متفاوت‌تر از سريال پايتخت است. فضاي قصه، داستان و كاراكترها رنگ و بوي متفاوتي دارد. ضمن اين‌كه با قصه خوب و جذابي كه شكل گرفته، پيش‌بيني مي‌كنم اثري خاص‌تر حتي در كارنامه خود من باشد.
وي ادامه داد: قصه سريال علي‌البدل با حساسيت و وسواس زيادي توسط محسن تنابنده و گروهش در حال نگارش است.
در خلاصه داستان «علي‌البدل» آمده است: «من علي‌البدل هستم، فرعي، رزرو و جانشين عضو اصلي؛ حرف نزنم ميگن مگه لالي، حرف بزنم ميگن حق راي نداري. خلاصه هم هستم هم نيستم.»
«علي‌البدل» قرار است در ماه رمضان از شبكه يك پخش شود. در كنار هاشمي، فخيم‌زاده، محب‌اهري، جعفري و رمضاني‌فر بازيگراني چون احمد مهرانفر، هادي كاظمي، هومن حاج‌عبداللهي، محمود جعفري، بهرام افشاري، فروغ قجابگلي، هديه آزاده، مهسا باقري، فرشته گلچين، ميثم چگيني و محسن تنابنده بازي مي‌كنند.
حضور محمد عليزاده
نعمت چگيني، تهيه‌كننده سريال «برادر» كه قرار است ماه رمضان از شبكه دو پخش شود، درباره روند توليد اين سريال گفت: گروه توليد «برادر» نزديك به 80درصد كل سريال را تصويربرداري كردند و تدوين، صداگذاري و موسيقي به صورت همزمان انجام مي‌شود.
وي عنوان كرد: عوامل سازنده اين سريال از دوم خرداد براي تصويربرداري راهي شمال خواهند شد. در حال حاضر مشغول تصويربرداري بخش‌هايي از قصه كه در بيمارستان مي‌گذرد، هستيم. گروه دكور اين بيمارستان را در منطقه غرب تهران و بزرگراه شهيد باكري زدند و ما چند روزي است در اين دكور مشغول كار هستيم.
وي ادامه داد: در بخش‌هايي كه در شمال ايران تصويربرداري مي‌شود، بازيگران بومي هم به جمع عوامل سريال برادر اضافه خواهند شد.
اين تهيه‌كننده اشاره كرد: تيتراژ سريال را محمد عليزاده مي‌خواند. خيلي علاقه‌مند بودم اين اتفاق بيفتد و خوشبختانه كار را به او سپرديم.
در خلاصه داستان اين سريال آمده است: حاج كاظم پهلوان مردي خير و از تجار سرشناس برنج ايران است كه با تأكيد بر حمايت از توليد ملي، فقط در زمينه تجارت برنج ايراني فعاليت مي‌كند. او همراه پسرش مسعود و دخترش مريم كه يك روزنامه‌نگار پرجنب و جوش است، ضد واردات قاچاق برنج‌هاي تاريخ گذشته و مسموم به ايران مبارزه مي‌كند. اين اقدام باعث دشمني دلالان و قاچاقچيان اين تجارت با وي شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر ديگر او، وارد تجارت سالم حاج كاظم شده و همين امر به وقوع ماجراهايي منجر مي‌شود كه...
سريال «برادر» به تهيه‌كنندگي نعمت چگيني، كارگرداني جواد افشار و نويسندگي آرش قادري براي پخش در ماه رمضان از شبكه دوي سيما توليد مي‌شود.
در اين سريال حسين ياري، حسن پورشيرازي، پوريا پورسرخ، گلاره عباسي، سهيلا رضوي، سوگل طهماسبي، مجيد واشقاني، مهرداد ضيايي، كاوه خداشناس، محمدرسول صفري، قدرت‌الله صالحي، سيدمهرداد ضيايي، رضا توكلي، بهنام قرباني، مژگان بيات، عليرضا درويش‌زاده، اميرمنصور فلاح، حسين پارسا، افسانه تهرانچي، سميرا مهدوي‌شكيبا، مهرداد ايل‌بيگي و زهرا فراهاني بازي مي‌كنند.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

 به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، فيلم‌هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «بچه‌هاي كوچه دوازدهم»،«شاهزاده روم»،«مستر بين»، «فوتبال دستي»، «قاصد تندرو»، «فوتبال شائولين»، «درست مثل بهشت»، «گاهي خوشي، گاهي غم»، «دردسر مشترك» و «حادثه توماس كرادن» در روز ولادت صاحب الزمان، يكشنبه - دوم خرداد ماه - از شبكه‌هاي سيما روي آنتن مي‌روند.

 شبكه يك سيما

 فيلم سينمايي «بچه‌هاي كوچه دوازدهم» به كارگرداني شاپور غريب، يكشنبه (2 خرداد ماه) ساعت9 از شبكه يك سيما پخش مي شود.

در خلاصه داستان فيلم با بازي سيد جواد هاشمي، آتش تقي پور و حميد ميهن دوست آمده است: حاج آقا حقيقت به مناسبت نيمه شعبان مسابقه فوتبالي بين بچه هاي كوچه دوازدهم و بچه هاي كوچه پشتي برقرار مي‌كند و قول مي دهد كه هر كس در اين مسابقه گل بزند به عنوان جايزه به يك باشگاه فوتبال مي رود. بچه‌هاي دو كوچه به اين بهانه درگير ماجراهايي مي شوند. حميد از بچه هاي كوچه دوازدهم كه در كلوپ حسين آپاراتچي كار مي كند مي خواهد فيلمي از فعاليت بچه هاي كوچه اش تهيه كند تا در نيمه شعبان نمايش دهد كه ... .

فيلم سينمايي «شاهزاده روم» به كارگرداني هادي محمديان، يكشنبه 2 خرداد ‌ماه ساعت 16 از شبكه يك سيما پخش خواهد شد.

فيلم سينمايي «شاهزاده روم» قصه عاشقي و دلدادگي بانويي پاكدامن و مسيحي از سلاله يشوعا از حواريون حضرت مسيح (ع) است كه با مردي از نوادگان پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) ازدواج مي‌كند و ثمره اين ازدواج فرزندي نيك سرشت است كه در آينده‌اي نزديك، جهان را پر از عدل و داد مي كند.

شبكه دو سيما

انيميشن «توربو» به‌ كارگرداني‌ داويد سورن، يكشنبه 2 خرداد ماه ساعت ‌8 صبح در ‌قالب‌ برنامه «سينما صبحانه» از شبكه دو سيما پخش مي شود.

در خلاصه داستان آمده است: يك حلزون باغچه ‌آرزو دارد روزي تبديل به يكي از شركت كنندگان مسابقه سرعت شود. او در اين ميان سختي هاي زيادي را تحمل مي كند و افراد زيادي به او حرف مي زنند اما او مصمم است و سر انجام با پشت سر گذاشتن تمام سختي ها به هدفش مي رسد.

فيلم سينمايي «تنها در طبيعت» به كارگرداني‌ ريچارد بادينگتون، يكشنبه، 2 خرداد ماه ساعت 17:30 از شبكه دو سيما پخش مي شود.

در اين فيلم با بازي سي جِي آدامز، اِرين پيت و ناتاشا هِنستريج خواهيم ديد: هانا و زك خواهر و برادر هستند و پدر و مادرشان از هم جدا شده اند. آنها قرار است با هواپيمايي به ديدن پدرشان بروند ولي ناگهان هواپيمايشان در جنگل سقوط مي كند. خلبان بيهوش شده و هانا و زك براي آوردن كمك از هواپيما خارج مي شوند. آنها بايد از جنگل خارج شوند تا بتوانند كمكي پيدا نمايند. پدر و مادر آنها متوجه سقوط هواپيما مي شوند و گروهي براي پيدا كردن آنها راهي منطقه مي شود كه ...

انيميشن «شب‌هاي خرمشهر» به كارگرداني حسين تبريزي، يكشنبه، 2 خرداد ماه ساعت 23 از شبكه دو سيما پخش خواهد شد.

در اين فيلم با بازي مريم بوباني، فريده سپاه‌منصور، بهرام شاه‌محمدلو، سحر زكريا، فلورا سام و كورش تهامي خواهيم ديد: رحمان و همسرش سليمه با آغاز جنگ و حمله دشمن به خرمشهر ، زندگي را به گونه اي ديگر ادامه مي هند. رحمان و بقيه مردهاي فاميل در خرمشهر ماندند تا از آّب و خاك دفاع كنند و سليمه و زن ها و بچه ها مجبور به ترك خانه شدند . آنها براي گذران زندگي خود با وسايلي ابتدايي شروع به پختن سمبوسه و فلافل مي كنند و اين آغاز راهي است كه اكنون به رستوراني ختم شده به نام رستوران شب هاي خرمشهر. اكنون سليمه و رحمان با بچه هاي خود در خانه اي زندگي مي كنند كه بخشي از آن را تبديل به رستوران كرده اند . محبوبه تنها فرزندشان است كه هنوز ازدواج نكرده است او ...

شبكه سه سيما

فيلم سينمايي «مستربين» به كارگرداني مل اسميت ، يكشنبه، 2 خرداد ماه ساعت 10:30 از شبكه سه سيما پخش مي شود .

در خلاصه داستان فيلم با بازي چاپ آمده است : آقاي بين به آمريكا سفر مي كند و به او مسئوليت نگهداري از نقاشي گرانبهايي را مي دهند تا اين كه نقاشي خراب مي شود و ...

شبكه پنج سيما

انيميشن «فوتبال دستي» به‌ كارگرداني‌ خوان كامپانلا، يكشنبه 2 خرداد ماه ساعت ‌9 صبح در ‌قالب‌ برنامه «سينما صبحانه» از شبكه پنج سيما پخش مي شود.

فيلم ماجراي چند بازيكن فوتبال دستي است كه در يك رستوران محلي زندگي مي كنند و مي خواهند به كارگر درمانده آن جا كه مرد جوان درمانده اي است كمك كنند تا شهرش را در مقابل شخصي شرور حفظ كند..

فيلم سينمايي «هيجان زندگي» به كارگرداني ساجيد ناديادوالا، يكشنبه 2 خرداد ماه ساعت 13:30 از شبكه پنج پخش مي شود.

داستان فيلم از اين قرار است كه: دوي لال سينگ، كه هميشه به دنبال داشتن هيجان در زندگي اش بوده است، پس از ديدن صحنه مرگ عمدي والدين يك بچه سرطاني به دست خودشان به علت نداشتن پول براي نجات فرزندانشان تصميم مي گيرد اين بار با سرقت از افرادي كه مال اندوزي غيرقانوني مي كنند و به اقشار محروم جامعه فكر نمي كنند، زندگي جديدي را دنبال كند. در حالي كه ...

سلمان خان و جاكوالين فرنادر در فيلم سينمايي «هيجان زندگي» محصول سال 2013هندوستان به ايفاي نقش پرداخته اند.

شبكه نمايش

فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني «فوتبال شائولين»، «درست مثل بهشت»، «گاهي خوشي، گاهي غم»، «درد سر مشترك» و «حادثه توماس كرادن» يكشنبه 2 خرداد ماه ساعت 11 ،15 ،17،21 و 23 از شبكه نمايش روي آنتن مي رود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

رازهاي فرقه بهائيت در شبكه مستند سيما بر ملا مي شود

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مختار هوشنگي مدير تأمين و پخش شبكه مستند درباره مستند «گرگ يوسف خوار» توضيح داد: ملت ايران با تكيه بر باورهاي اسلامي و انقلابي خود در دنيا شناخته مي شوند. اما گروهي از خدا بي خبر در صدد تضعيف اين باورها هستند. در اين مستند تلاش آنان براي جذب پيروان ناآگاهشان به نمايش گذاشته مي شود.
وي افزود: سوءاستفاده اي كه اعضاي اين فرقه از فقر و بي اطلاعي محرومان جامعه در ايران مي كنند، در اين مستند بررسي شده است و مخاطبان مي توانند با اهداف پليد اين فرقه آشنايي بيشتري پيدا كنند.
مدير تأمين شبكه مستند يادآور شد: به بيان كلي تر «گرگ يوسف خوار» به تحليل جامعه ايران قبل و حين شكل گيري فرقه بهائيت مي پردازد. در اين مجموعه وضعيت جامعه ايران در ابتداي دوره قاجار تصوير و اشخاصي چون شيخ احمد احسائي، شيخيه و فرقه هاي گوناگون آن بررسي مي شوند.
اين مستند تركيبي از اينفوگرافيك، فيكس فريم انيميشن و مصاحبه است و از چهارشنبه 29 ارديبهشت ماه تا جمعه 31ارديبهشت ماه هر روز ساعت 18 از شبكه مستند سيما پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت 8 صبح خواهد بود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 348 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:29

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، برنامه "مادر، كودك، تندرستي"  پنجشنبه 30 ارديبهشت ماه، ساعت 10:00، به چاقي و اختلال رشد در كودكان مي‌پردازد.

ميهمان اين برنامه دكتر حسين علي مددي "فوق تخصص گوارش كودكان" خواهد بود.

"بيماري‌هاي مشترك انسان و دام" كه تعداد اين بيماري هاي مشترك نيز كم نيست؛ موضوع برنامه "ضربان"  روز پنجشنبه است و دكتر جمال ميرزايي فوق تخصص عفوني گفت‌وگويي حول اين موضوع در ساعت( 16:00 )انجام مي‌دهد.
و اما داشتن حال خوب به وجود خانواده سالم، آرامش و نشاط نيازمند است؛ ازاين‌رو برنامه "حال خوب" نيز موضوع "خانواده سالم، آرامش و نشاط" را به‌تلاش دكتر "عبدالرضا كردي روانشناس"پيگيري مي كند.

منظور از خانواده سالم خانواده اي است كه والدين و فرزندان با آگاهي از وظايف و نقش خود، در ايجاد شادي و پويايي خانواده بكوشند.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:29

نعمت‌الله چگيني تهيه كننده سريال برادر به خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو ايسنا گفت: در حال حاضر گروه سازنده «برادر» در لوكيشن بيمارستان كه در غرب تهران قرار دارد، مشغول ضبط سكانس‌هاي مربوط به بيمارستان هستند. در اين سكانس بازيگراني چون حسن پورشيرازي، حسين ياري، پوريا پورسرخ، سهيلا رضوي، سوگول طهماسبي، قدرت‌الله صالحي و كاوه خداشناس مقابل دوربين ايفاي نقش مي‌كنند.

وي اعلام كرد: فعلا گروه سازنده تا دو سه روز ديگر در لوكيشن بيمارستان مشغول به كار هستند و بعد از آن، يكم خرداد ماه قرار است به شمال كشور سفري داشته باشيم كه به مدت يك هفته در آنجا مستقر خواهيم شد. يكسري تصاوير پراكنده در شهر گيلان خواهيم گرفت و پس از آن به شهر لاهيجان مي‌رويم و سكانس‌هاي مربوط به بازي حاج كاظم را ضبط مي‌كنيم. حسن پورشيرازي و حسين ياري به همراه تعدادي از بازيگران خوب گيلاني در سكانس‌هاي مربوط به شمال كشور بازي خواهند كرد.

او گفت: دكور بيمارستان كه در حال حاضر گروه سازنده مشغول تصويربرداري هستند را خودمان ساختيم. اين دكور در شهرك باقري قرار دارد كه ما چندين طبقه از سراي محله را از شهرداري گرفتيم تا كارمان را انجام بدهيم.

تهيه‌كننده سريال «برادر» در پايان گفت: تا كنون حدود 75 درصد از كل تصويربرداري مجموعه «برادر» به پايان رسيده است و طبق برنامه‌ريزي كه داريم فكر مي‌كنم تا اوايل ماه مبارك رمضان كارمان را به پايان برسانيم. همچنين به طور همزمان موسيقي، تدوين و صداگذاري كار نيز در حال انجام است. حضور آقاي محمد عليزاده هم به عنوان خواننده تيتراژ «برادر» قطعي شده است.

سريال «برادر» به كارگرداني جواد افشار براي پخش از شبكه دو سيما در ماه مبارك رمضان امسال در حال ساخت است. حسين ياري، حسن پورشيرازي، پوريا پورسرخ، گلاره عباسي، سهيلا رضوي، سوگل طهماسبي، بيوك ميرزايي، رضا توكلي، كاوه خداشناس، آشا محرابي، سيد مهرداد ضيايي، پورانداخت مهيمن، مهرداد ضيايي و ... از بازيگران «برادر» هستند.

 در خلاصه داستان اين مجموعه رمضاني آمده است: حاج كاظم پهلوان، مردي خير و از تجار سرشناس برنج ايران است كه با تاكيد بر حمايت از توليد ملي فقط در زمينه برنج ايراني فعاليت مي كند او به همراه پسرش مسعود و دخترش مريم كه يك روزنامه نگار پرجنب و جوش است برضد واردات قاچاق برنجهاي تاريخ گذشته و مسموم به ايران مبارزه مي كند .اين امر باعث دشمني دلالان و قاچاقچيان اين تجارت با وي شده است. آنها با اغفال ناصر پسر ديگر او وارد تجارت سالم حاج كاظم شده و همين امر باعث ايجاد اتفاقات تازه‌اي مي‌شود كه درونمايه قصه اين سريال است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:29

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي حكم دكتر عبدالعلي علي عسكري در انتصاب حسن فريدونيان به مديريت دفتر رئيس سازمان صدا و سيما امروز منتشر شد.

متن اين حكم به اين شرح است:

به نام خدا

آقاي حسن فريدونيان

نظر به حسن سوابق، تعهد و جديت جنابعالي در انجام امور محوله به موجب اين حكم به عنوان «مدير دفتر رئيس سازمان» منصوب مي‌شويد.

اميدوارم با توجه به جايگاه، مأموريت و شرح وظايف دفتر، اهتمام لازم را در اعتلاي فعاليت‌ها، برنامه‌ريزي، تنظيم امور و تعامل مناسب با مديران و مسئولين سطوح مختلف داخل و خارج از سازمان به عمل آوريد.

لازم مي‌دانم از تلاش‌هاي مؤثر برادر ارجمند آقاي محمد مهدي طائب طي مدت تصدي ايشان در اين مسئوليت صميمانه قدرداني نمايم.

از خداوند متعال؛ موفقيت شما را در پيشبرد اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و تحقق منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) خواهانم.

علي عسگري رئيس سازمان

حسن فريدونيان متولد سال 1352 در بهشهر است .

او داراي مدرك كارشناسي ارتباطات (خبر راديو و تلويزيون) از دانشگاه صدا و سيماست.

از جمله سوابق كاري او مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مدير دفتر معاون تحقيقات و برنامه ريزي و رئيس حوزه رياست سازمان صدا و سيما (حوزه رياست سازمان صدا و سيما)/ 1374 تا 1379

مدير دفتر معاون اجرايي رياست سازمان صدا و سيما (حوزه رياست سازمان صدا و سيما)/ 1379 تا 1384

مشاور و مدير دفتر معاون سياسي (معاونت سياسي سازمان صدا و سيما)/ 1384 تا 1387

مدير امور عمومي (معاونت سياسي سازمان صدا و سيما)/ 1387 تا 1390

مدير كل اداري و مالي (معاونت سياسي سازمان صدا و سيما)/ 1390 تا 1394

مدير حوزه مدير عامل سايپا (گروه خودروسازي سايپا)/ 1394 تا پيش از انتصاب وي به مديريت دفتر رئيس سازمان صدا و سيما

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:12

از برنامه ايران تماشا كنيد

غلتاندن كودكان در گل محمدي و زيباسازي در تهران


مجموعه «ايران» اين هفته به معرفي سنت غلتاندن كودكان در گل محمدي، اقدامات جالب براي زيباسازي شهر تهران، گروه موسيقي سنتي طريقت و هنر زري بافي مي پردازد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، اولين آيتم از برنامه «ايران» به سنت غلتاندن كودكان زير يك سال در گل محمدي در كاشان اختصاص دارد كه يك فرهنگ قديمي است و براي نوزاداني كه اولين بهار زندگي را مي گذرانند اجرا مي شود.
در ادامه به موضوع زيباسازي شهر تهران پرداخته مي شود. به ويژه كارهاي نوآورانه اي كه اخيرا تهراني ها با آن مواجه شده اند. مثلا شهرداري در كوچه مهناز واقع در خيابان انقلاب تعداد زيادي چتر نصب كرده است و مردم با ديدن اين تصوير زيبا و جالب، خستگي كار و تنش هاي روزانه را در مي كنند.
«ايران» سپس به گروه موسيقي سنتي طريقت اختصاص دارد كه به صورت خانوادگي كار مي كنند. اين گروه با حضور علي طريقت به عنوان نوازنده سه تار، محمد طريقت نوازنده دف و امير حسين طريقت نوازنده تنبك و نوبانگ كه پدر، پسر و نوه هستند فعاليت مي كند.
پايان بخش اين قسمت پخش نماهنگي درباره هنر زري بافي است. درباره تاريخچه اين هنر در ايران اينگونه روايت شده كه بافت‌ پارچه‌هايي‌ كه‌ در متن‌ و نقوش‌ آنها و نخهاي‌ گلابتون ‌به‌ كار گرفته‌ شده‌ بنا به‌ روايات‌ تاريخي‌ به‌ دو هزار سال‌ پيش‌ مي‌رسد.
«ايران» جمعه 31ارديبهشت ساعت 21 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و يكشنبه 2 خرداد ساعت 22 بازپخش مي شود.


صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:12

سعيد بشيري تهيه‌كننده برنامه «سفيد» درباره موضوع برنامه امشب29 ارديبهشت محصول شبكه آموزش به  خبرگزاري مهر  گفت: «آيين نقد» موضوع امشب برنامه است كه با حضور خسرو دهقان منتقد سينما و رامين حيدري فاروقي كارشناس برنامه مبحث نقد در سينما بررسي مي شود. نقد يعني در مواجهه با يك محصول فرهنگي نگاه تحليلي داشته باشيم و عناصر اثر را در نسبت با ساختار و فرم كلي آن مورد بررسي قرار دهيم.

وي افزود: در برنامه امشب به اين نكته پرداخته خواهد شد كه آيا اثر مورد بحث مي تواند موضوع و مضمون خود را از طريق مديوم هنري درست در اختيار بگيرد و به شكلي بيان كند كه هم مخاطب در مواجهه با آن لذت برده باشد و هم هدف مورد نظر سازنده را درك كند يا خير و اگر نه دلايل اين ناكامي به شكلي منطقي تحليل و بررسي شود.

بشيري بيان كرد: در فضاي فعلي رسانه ها و مطبوعات وقتي نقدي را مي خوانيد يا به تماشاي نقدي مي نشينيد اولين چيزي كه جلب نظر مي كند اينكه آيين نقد به شكل اصيل خود رعايت نمي شود و شكل برخورد با موضوع در فضاي فرهنگي مناسب نيست. شيوه بيان در برخي موارد به گونه اي است كه انگار به جاي اينكه خود اثر را تحليل و نقد كنند مستقيم به شخصيت صاحب اثر اشاره مي كنند.

اين تهيه كننده ادامه داد: به همين خاطر اعتراضات و گلايه هاي زيادي اين روزها مطرح مي شود و سينماگران، منتقدان و مخاطباني را مي بينيم كه خودشان منتقد فضاي نقد هستند. از اين رو قصد داريم با حضور خسرو دهقان به اين مقوله بيشتر بپردازيم كه اساسا وظيفه نقد چيست و به چه شكلي بايد مطرح شود و در هر رسانه اي كه قرار است فيلمي يا موضوعي نقد شود نسبت منتقد با صاحب اثر و خود اثر چيست؟

وي گفت: در رسانه ملي وقتي منتقدان رو به روي مردم مي نشينند و به نقد فيلم مي پردازند بايد ادبيات اين حوزه را بشناسند و با نگاه علمي به ماجرا نگاه كنند طوري كه مخاطب احساس كند در عين حال كه با حرمت درباره نقد يك اثر هنري صحبت مي شود، در جريان ايرادهايش نيز قرار مي گيرد نه اينكه همه چيز توهين آميز به نظر برسد.

سعيد بشيري در پايان گفت: در اين برنامه قرار است تاريخچه اي از نقد در سينما هم گفته شود به اين ترتيب نماهنگي با تصاوير منتقدان تاثيرگذار نسل هاي گذشته سينما پخش مي شود و همچنين صحنه هايي از آثار فيلمسازاني مانند جان فورد، هاوارد هاكس، نيكلاس ري كه توسط منتقدان موج نو به عنوان فيلمسازان مولف شناخته شده اند نيز پخش مي شود.

برنامه «سفيد» به تهيه كنندگي سعيد بشيري و داوود آجرلو هر شب ساعت23 از شبكه آموزش سيما به صورت زنده پخش خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:12

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي دكتر اخگري در اين حكم آورده است " با توجه به رويكرد راديو هاي برون مرزي براي حضور موثر در فضاي :وب" ، انتظار مي رود در تجهيز استوديو هاي راديويي و راه اندازي "راديو ديداري" ، بهره گيري از جديد ترين ظرفيت هاي رسانه اي در توليد و پخش صداي برون مرزي در سايه همكاري و تعامل با همكاران فني سازمان موفق باشيد .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:21

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، ديدار شركت كنندگان، قاريان و برگزاركنندگان سي و سومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم با رهبر معظم انقلاب كه قرار است امروز چهارشنبه 29 ارديبهشت برگزار شود،به صورت زنده از شبكه قرآن سيما پخش خواهد شد.
مراسم ديدار از ساعت 10 صبح آغاز مي شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:21

مشاور فرهنگي رئيس جمهور با بيان اينكه اولويت ملي كشورمان بايد اقتصاد مقاومتي باشد گفت: صدا و سيما نقش مهمي اين باره دارد و همه بايد در خدمت صدا و سيما باشيم و آقاي علي عسكري را حمايت كنيم.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي حسام الدين آشنا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما در حاشيه مراسم تكريم و معارفه رئيس رسانه ملي گفت: سازمان صدا و سيما موثرترين عامل براي اجماع عمومي در اقتصاد مقاومتي است.

 آشنا افزود: همه وظيفه داريم كه در خدمت سازمان صدا و سيما باشيم و از تمام كساني كه در اين سال ها در اين رسانه زحمت كشيدند تشكر كنيم. وي گفت: از رئيس سابق اين سازمان آقاي سرافراز نيز بابت تحولاتي كه پايه گذاري كرد تشكر مي كنيم . وي افزود: بايد در دوره جديد هم از آقاي علي عسكري حمايت كنيم چرا كه آينده اميدبخشي پيش روي اين سازمان وجود دارد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:14

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، همه‌ والدين اميدوارند كه فرزندانشان به يكديگر عشق ورزيده و احترام بگذارند، يا حداقل از آن‌ها ‌انتظار دارند كه همبازي خوبي براي يكديگر باشند به همين منظور برنامه "مادر، كودك، تندرستي" 29 ارديبهشت ماه موضوع مديريت دعوا و نزاع هاي كودكان با يكديگر را به‌تلاش دكتر نسرين اميري "فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان" بررسي مي‌كند.

برنامه "ضربان"نيز در ساعت 16:00 همان روز از بيماري شايع ديسك كمر مي‌گويد.

شايد تا به حال دچار احساس درد‌هاي شديد يا خفيفي از ناحيه كمر شده باشيد و بسيار نگران باشيد كه مبتلا به ديسك كمر شده باشيد، ولي بايد بدانيد دردهاي موقتي كمر با ديسك كمر تفاوت دارد.

براي آشنايي با ديسك كمر بيننده برنامه "ضربان" با حضور دكتر رضا سلمان روغني فوق تخصص طب فيزيكي و توانبخشي باشيد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

نقش ايران در مبارزه با داعش به روايت نوري المالكي

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، «جستجوگر» اين بار به دنبال يافتن پاسخي براي يك سوال اساسي است: چه كسي به كمك مردم عراق در مبارزه با داعش آمد؟

امروز عراقي ها عقيده دارند فقط ايران بود كه توانست آتش فتنه داعشي ها و تكفيري ها را خاموش كند و جمهوري اسلامي نخستين كشوري بود كه به ياري آن‌ها شتافت اما در عين حال بعضي دولت هاي غربي تلاش مي كنند اينگونه القا كنند كه ايران اهداف پشت پرده اي از حضور در عراق دارد، با اين حال حقيقت آن است كه ايران همواره به دنبال ثبات خود و ثبات منطقه بوده و هدفي جز برقراري آرامش در عراق نداشته و ندارد.

در اين قسمت از مجموعه مستند «جستجوگر» با مردم عراق و همچنين برخي مقامات سابق و حال حاضر اين كشور همچون نورالمالكي نخست وزير پيشين درباره نقش ايران در ايجاد آرامش و ثبات گفت وگو شده است؛

المالكي در اين مصاحبه مي گويد امام خميني(ره) و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب و تمام مسئولان جمهوري اسلامي، ميان رژيم بعث صدام و ملت عراق تفاوت قائل هستند و ايران كمك هاي زيادي به عراق كرده و هميشه پاسخگوي درخواست هاي دولت اين كشور بوده اما دادن چيزي در مقابل گرفتن چيزي ديگر را هرگز نشنيده است.

از ديگر افرادي كه در اين برنامه با آنان گفت وگو شده مي توان به دكتر احمد جمال سخنگوي وزارت امور خارجه عراق اشاره كرد.

«جستجوگر» را مي توانيد سه شنبه 28 ارديبهشت ساعت 8.30 از شبكه افق ببينيد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، مستند «خداحافظ فرمانده» به مناسبت شهادت اين فرمانده شجاع دوران دفاع مقدس، شامل تصاويري آرشيوي از گفت وگوهاي صورت گرفته با سردار ناظري، بخش هايي از مستند مسابقه فرمانده و همچنين تشييع پيكر پاك او در تهران است.

 سردار محمد ناظري فرمانده نيروهاي ويژه دريايي سپاه پاسداران بود كه هفته گذشته بر اثر عارضه شيميايي، دچار ايست قلبي شد و به خيل عظيم كاروان شهدا پيوست.

 او جزء زبده ترين نيروهاي سپاه بود كه كار آموزش بسياري از نيروهاي دريايي را بر عهده داشت و طي ساليان متمادي، يكي از فرماندهان و حافظان مرزهاي آبي كشور در خليج هميشه فارس به شمار مي رفت.

 سردار ناظري همچنين در دوران دفاع مقدس نيز نقش مهمي در عمليات هاي مهم آن دوران داشت.

 اين فرمانده خونگرم و شاگردپرور، در مستند مسابقه «فرمانده» كه از شبكه افق پخش شده نيز نقش داور را داشت و علاوه بر طراحي آيتم هاي نظامي، كار ارزيابي شركت كنندگان را نيز انجام مي داد.

اين مستند سه شنبه 28 ارديبهشت ساعت 22.30 از شبكه افق پخش مي شود و تكرار آن هم روز بعد ساعت 14 خواهد بود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

«نعمت چگيني» تهيه كننده سريال «برادر» در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون  با خبرگزاري فارس گفت: گروه توليد در منطقه غرب تهران و بزرگراه شهيد باكري مشغول ضبط سكانس‌هايي از اين سريال هستند.

وي ادامه داد:‌ اوايل خرداد ماه راهي شمال مي‌شويم، اما هنوز مشخص نيست كه به كدام شهر مي‌رويم و در آنجا نيز چندين بازيگر بومي شمالي به سريال اضافه خواهند شد.

اين تهيه كننده همچنين بيان داشت:‌ به تازگي مهرداد ضيايي به جمع بازيگران سريال «برادر» اضافه شده است.

وي در ادامه افزود:‌ گروه توليد نزديك به 80 درصد از كل سريال را تصويربرداري كرده‌اند و تدوين، صداگذاري و موسيقي به صورت همزمان انجام مي‌شود.

در خلاصه داستان اين سريال آمده است: حاج كاظم پهلوان مردي خير و از تجار سرشناس برنج ايران است كه با تأكيد بر حمايت از توليد ملي، فقط در زمينه تجارت برنج ايراني فعاليت مي‌كند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مريم كه يك روزنامه نگار پر جنب و جوش است، ضد واردات قاچاق برنج هاي تاريخ گذشته و مسموم به ايران مبارزه مي‌كند. اين اقدام باعث دشمني دلالان و قاچاقچيان اين تجارت با وي شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر ديگر او، وارد تجارت سالم حاج كاظم شده و همين امر به وقوع ماجراهايي منجر مي‌شود كه...

سريال «برادر» به تهيه‌كنندگي نعمت چگيني،كارگرداني جواد افشار و نويسندگي آرش قادري براي پخش در ماه رمضان از شبكه دو سيما توليد مي‌شود.

بازيگراني چون حسين ياري، حسن پورشيرازي، پوريا پورسرخ، گلاره عباسي، سهيلا رضوي، سوگل طهماسبي، مجيد واشقاني، كاوه خداشناس، محمد رسول صفري، قدرت الله صالحي، سيد مهرداد ضيايي، رضا توكلي، بهنام قرباني، مژگان بيات، عليرضا درويش زاده، امير منصور فلاح، حسين پارسا، افسانه تهرانچي، سميرا مهدوي شكيبا، مهرداد ايل بيگي، زهرا فراهاني تاكنون حضورشان در اين پروژه قطعي شده است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:25

«حسن وارسته» نويسنده و مشاور فيلم‌نامه سريال «علي البدل» در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون خبرگزاري فارس گفت:‌ مدتي است كه مشغول نگارش سريال «علي البدل» هستم.

وي ادامه داد: من نيز در كنار تيم نگارش اين سريال(محسن تنابنده و خشايار الوند) گروه را همراهي مي‌كنم. اين سريال، كار سنگين و نويي است و شرايط سنگين و ويژه‌اي را براي توليد مي‌طلبد.

نويسنده سريال «پايتخت» افزود: تاكنون حدود5 قسمت از «علي البدل» را به نگارش درآورديم و اين احتمال مي‌رود تا پايان ماه رمضان مشغول نگارش و ضبط باشيم.

وارسته همچنين بيان داشت:‌ در حال حاضر گروه به صورت شبانه روزي در همدان مشغول به كار هستند و ما هم در تهران مشغول نگارش هستيم تا كار عقب نيفتد و بتوانيم به پخش ماه رمضان برسيم.

نويسنده سريال «دودكش2» درباره استفاده از لهجه در سريال «علي البدل» گفت:‌هيچكدام از كاراكترهاي اين سريال لهجه ندارند و همگي در يك فضاي فرضي و منطقه‌اي كه در قصه «ناكجا آباد» است زندگي مي‌كنند.ضمن اينكه قصه ما در زمان خاصي نيز اتفاق نمي‌افتد.

در خلاصه داستان «علي البدل» آمده است: من علي البدل هستم، فرعي، رزرو و جانشين عضو اصلي؛ حرف نزنم ميگن مگه لالي، حرف بزنم ميگن حق راي نداري. خلاصه هم هستم هم نيستم.

«علي البدل» به كارگرداني سيروس مقدم ،تهيه كنندگي الهام غفوري،طراح و سرپرست نويسندگان محسن تنابنده، قرار است در ماه رمضان از شبكه يك پخش شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:09

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي مراسم توديع دكتر سرافراز رئيس پيشين سازمان صدا و سيما و معارفه دكتر  علي‌عسكري به عنوان رييس جديد سازمان صدا‌وسيما از ساعت 10:30 صبح امروز سه شنبه 28 ارديبهشت با حضور مقامات كشوري ، هنرمندان ، مديران سازمان صدا و سيما و اصحاب رسانه آغاز شد .

دكتر علي‌ لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، دكتر  علي اكبر ولايتي ، حجت الاسلام سيد محمود دعايي ، حسام الدين آشنا و دكتر مخبر دزفولي ،جزو ميهمانان اين همايش هستند .

هنرمنداني چون جمشيد مشايخي،داريوش ارجمند،داود ميرباقري،مسعود جعفري جوزاني، علي نصيريان و سيدضياالدين دري نيز از هنرمنداني هستند كه در اين مراسم حضور يافتند. 

حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم رسولي محلاتي نماينده مقام معظم رهبري در مراسم امروز ، متن حكم انتصاب دكتر عبدالعلي علي عسكري را به رياست سازمان صدا و سيما قرائت و اين حكم را با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي به دكتر علي عسكري تسليم كرد .

 دكتر محمد سرافراز در اين مراسم با برشمردن مشكلات پيش رويش از زمان تصدي بر رياست سازمان صدا و سيما به تشريح عملكرد 18 ماهه خود پرداخت .وي گفت: مهم ترين معضل سازمان مشكلات مالي بود . وي افزود: سال 93 با بودجه اي 1800 ميلياردي و هزينه اي  و 2800 ميلياردي مواجه بوديم كه سه راه كار "كاهش هزينه، افزايش بودجه و افزايش درآمد" را در پيش گرفتيم و با وجود قول هاي عمل نشده دولت مجبور شديم به سمت درامدزايي حركت كنيم و خوشبختانه اين مدل براي سازمان به نتيجه رسيده و قراردادهايي به ميزان 2هزار و 300 ميليارد تومان ، همراه با كمك دولت و رقم افزايشي مجلس اكنون بودجه سازمان را با  3 هزار و 500 ميليارد تحويل خواهيم داد .

  وي سپس به تشريح سياست هاي "چابك سازي""افزايش مخاطب""افزايش كيفيت تصاوير" و

 "حضور در فضاي مجازي " در دوره كاري خود پرداخت و نتايج اين طرح ها را براي حضار تشريح و از عملكردش در اين حوزه ها دفاع كرد.

  دكتر پورمحمدي معاون سيماي رسانه ملي نيز از سخنرانان اين مراسم بود.

 وي با تمجيد از تلاش هاي دكتر سرافراز رئيس پيشين صدا و سيما گفت: سرافراز فردي پر انرژي و توانمند بود كه عادت به بيان عملكر و مشكلاتش نداشت و اين مهجور بودن او باعث شد اتفاقات بزرگي كه در دوره مديريتش در صدا و سيما افتاد رسانه اي نشود.

معاون سيما به موفقيت هاي سرافراز اشاره كرد و اظهار داشت:تلاش براي اصلاح و نظم ساختاري ، ايجاد شفافيت مالي ، حركت به سمت اقتصاد مقاومتي، شايسته سالاري ،تمركز بر توليدات بهتر به جاي كميت، چابك سازي و تلاش براي حركت رسانه اي از  اقدامات موثري بود كه او انجام داد و من از تلاش ها و مجاهدت هاي خاموش او قدرداني مي كنم .

پورمحمدي در بخشي از سخنان خود نيز به حضور آقاي آشنا معاون رئيس جمهوري در مراسم اشاره كرد و به شوخي گفت اينكه دوستان آقاي آشنا را از رديف سوم به رديف اول ميهمانان آوردند در اختصاص بودجه به سازمان تاثير خواهد داشت .

  محمد اخگري معاون برون مرزي سازمان صداوسيما نيز در اين مراسم گفت: تلاش هاي كشورهاي غربي و عربي نشان دهنده تاثيرگذاري شبكه هاي خارجي ايراني است . اخگري گفت : ايجاد جريان رسانه اي مستقل در كشورهاي تحت پوشش از جمله توفيقات سازمان صداوسيماست و اين تلاش هاي بي وقفه دكتر سرافراز بود كه باعث خشم دشمنان شد تا نام او را در ليست تحريم هاي بين المللي قرار دهند .

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:09

فينال ليگ اروپا با گزارش عادل فردوسي پور از شبكه ورزش سيما

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، علاقه‌مندان به فوتبال مي‌توانند چهارشنبه 29 ارديبهشت در ويژه برنامه "فوتبال 120"شاهد پخش زنده ديدار نهايي ليگ اروپا از شبكه ورزش سيما باشند.

اين ديدار كه بين تيم هاي ليورپول و سويا و در ورزشگاه "سن ياكوب" بازل سوئيس برگزار مي شود، ساعت 23:15 به وقت تهران و  با گزارش عادل فردوسي پور زنده از شبكه ورزش سيما پخش مي‌شود.

در مرحله نيمه نهايي اين ليگ تيم ليورپول با پيروزي 3 بر صفر مقابل ويارئال و تيم سويا با نتيجه 3 بر يك وپيروزي مقابل شاختار دونتسك اوكراين جواز حضور در مرحله نهايي ليگ اروپا را كسب كردند. اين ديدار را "يوناس اريكسون" داور فوتبال اهل سوئيس قضاوت خواهد كرد.

ليگ اروپا (كه قبلاً با نام جام يوفا شناخته مي‌شد) نام رقابت‌هاي فوتبالي است كه بين تيم‌هاي برگزيده اروپايي برگزار مي‌شود.

اين مسابقات، كه بعد از ليگ قهرمانان اروپا دومين رقابت فوتبالي معتير در سطح قاره اروپا است، هر سال تحت نظر اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) برگزار مي‌شود.

انتخاب تيم‌ها براي اين مسابقات، بر اساس عملكرد آن‌ها در رقابت‌هاي داخلي كشور خود، شامل ليگ و جام حذفي، صورت مي‌گيرد. رقابت هاي ليگ اروپا 2016- 2015 از  ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:09

مجيد مولايي تهيه كننده سريال «چرخ فلك» درباره اين اثر كه يكي از گزينه هاي پخش در ماه مبارك رمضان است به  خبرنگارمهرگفت: هم اكنون اپيزود «بيتا» به كارگرداني بهرام عظيم پور در حال تصويربرداري است كه لوكيشن هاي آن در حاشيه هاي تهران است.

وي درباره قصه اين اپيزود توضيح داد: قصه اين اپيزود بيشتر در مناظق جنوب شهر تهران مي گذرد چون به بچه هاي كار مربوط مي شود. بيتاي داستان كه ليلا اوتادي است درگير ماجرايي مي شود و بعد ما داستان يكي از بچه هاي كار را مرور مي كنيم. تصويربرداري اين اپيزود تا آخر ارديبهشت ماه طول مي كشد.

مولايي با اشاره به اپيزود بعدي اين سريال عنوان كرد: از سه شنبه  28 ارديبهشت اپيزود «نوري» به كارگرداني عزيزالله حميدنژاد كليد مي خورد كه نوري اسم يكي از شخصيت هاي اين سريال است.

 تهيه كننده سريال «چرخ فلك» درباره داستان اين اپيزودها يادآور شد: تمي در اپيزودهاي هر داستان بين شخصيت ها دست به دست مي شود و به اين ترتيب داستان هر يك از شخصيت ها ما را به داستان بعدي وصل مي كند. تم اصلي اين سريال درباره يك مفهوم اخلاقي است كه درباره جزييات آن بيشتر نمي توان توضيح داد.

وي با اشاره به توليد اين سريال با دو تيم كارگرداني توضيح داد: ما از ابتداي توليد اين سريال به دليل اينكه زمان باعث نشود كه به افت كيفت برسيم، هزينه ها را دو برابر كرديم و دو گروه مستقل با دو تيم حرفه اي و البته با يك مديريت واحد به كار گرفتيم. تلاش شد تا فرمت ها و ساختارها از نظر كارگرداني شباهت داشته باشند و ما به جاي اينكه تيمي داشته باشيم كه روزي 13 دقيقه كار كند دو گروه گذاشتيم كه روزي 5 تا 6 دقيقه كار مي كند اما كيفيت بيشتري را در كار لحاظ مي كند.

مولايي در پايان درباره حضور دو كارگردان براي ساخت يك اثر گفت: در آمريكا سريال هاي طولاني را با چند كارگردان كار مي كنند، در اين سريال هم به دليل شكل و اپيزوديك بودن كار لطمه اي به آن وارد نمي شود. البته مدير هنري كار در طراحي صحنه، گريم و... يكي است و ما جلسات متمادي براي تصويربرداران داشتيم كه كارها از نظر رنگ و ساختار يكي باشند. 

عوامل اصلي مشترك اين سريال اپيزوديك عبارتند از تهيه‌كننده: مجيد مولايي، نويسنده: عليرضا طالب‌زاده، مجري طرح: كامبيز دارابي، تدوين: حسين غضنفري، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروري، طراح چهره‌پردازي: محمدرضا قومي، مديرتوليد: حيدر زرقومي.

«كامران» ،«مينا»، «سارا» و «باران» به كارگرداني عزيز الله حميدنژاد و «داود» و «خالد» به كارگرداني بهرام عظيم پور از ديگر اپيزودهاي اين سريال است كه اين روزها مراحل فني خود را طي مي كند.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:30